Jobbig period

Lillgumman har det inte lätt just nu... Hon vaknar flera gånger per natt. Minst 4-5 ggr innan vi ens hunnit lägga oss. Hon sover dock bättre då vi lagt oss och hon får ligga nära. Men det är väl en utvecklingafas vid 6 månader som hon måste ta sig igenom. Hon äter sämre, är i mer behov av närhet än tidigare. Sover oroligt. Så för att vi ska få sova någorlunda bra allihopa får hon sova mellan oss. Närhet är det bästa! Hon kommer ändå inte sova mellan oss då Hon är 15 ändå ;-P vi vuxna vill inte sova ensam, helst. Varför ska barnen behöva göra det då?

Hon har blivit jätteduktig med krypandet. Det går framåt sakta men säkert, och efter några steg vilar hon sen fortsätter hon igen. Hon kan sitta, om hon vill. Men varje gång man sätter ner henne så lägger hon sig på sidan och kryper iväg. Hon vill verkligen inte sitta still!

Sen några dagar tillbaka har hon börjat få välling inför natten. Mest för att hon inte ska vara bunden till mig vid läggning och en förhoppning om att hon ska sova bättre och längre. Förut skrek hon jämt så fort Rickard skulle lägga henne, just för att de alltid varit jag som lagt henne iom att jag ammade henne nästintill till sömns. Men nu då han kan ge henne så har det blivit mycket bättre! Känns skönt för mig med att det funkar.
Hon sover dock inte längre, men det kommer väl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0