Lördag 21 januari

Rickards klocka ringde halv sex imorse... Precis då han klivit upp grät Alvin i sitt rum, måste ha drömt nånting läskigt. Så Rickard bar in honom till mig och så somnade vi om, himla mysigt. Vi vaknade åtta. Vi myste på hela morgonen, la pussel, lekte med bilar, slängde in tvätt osv.
Han tycker om att hjälpa till hemma. Och han vill gärna hjälpa till. Det är rätt skönt, särskilt nu då jag inte har samma ork som tidigare. Det är från dag till dag men vissa dar orkar jag knappt nånting. Märkligt det där. Men pytte tar nog det h*n behöver, för det är full rulle där inne hela tiden. H*n rör sig som mest på sena kvällen, från åtta och framåt. Och sen mitt under dagen.
Så oftast vill h*n inte sova då jag vill :-*

Rickard har varit i Östersund hela dagen och spelat match. Han kommer hem nån gång inatt. Och imorgon bär det vidare till Härnösand för match.
Han har det han gör och det tar mycket tid. Men han gör det han älskar att göra och jag avundas honom som kan ha en sådan passion för nånting. Det riktigt lyser i ögonen då han får stå på plan och spela.
Och all tid utöver träning lägger han på oss. Underbara man! Jag ser ju hellre att han är borta 4 kvällar i veckan och tränar än att han är borta och roar sig med kompisar varje kväll. Har man familj måste man prioritera. Dom kvällar han är hemma och Alvin är här erbjuder han mig alltid att få åka och göra saker själv.
Jag är dock en hemmamänniska och trivs hemma. Men bara det att han insisterar på att jag får göra det jag vill gör mig varm i hjärtat. Han vill bara mitt bästa och han verkligen ger av sig själv av allt han har för att jag ska vara lycklig. Han visar mig verkligen kärlek, omtanke, givande och tagande.
Saknar honom massor...

Alvin ligger och leker med bilar och sa åt mig att jag skulle sätta mig i soffan. Jag fick inte vara med :-P gullunge!

Snart blir det bad och sen godnattsaga och mys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0