Onsdag

Jag har ingen aning vart jag får min energi ifrån. Jag vaknar efter en natt med knappt nån sömn men kan inte vila under dagarna. Jag sitter knappt still en sekund om dagarna. Men dagarna går fruktansvärt långsamt och även om jag håller mig sysselsatt är livet en enda stor väntan just nu känns det som. Jag är stor och det är tungt. Jag känner mig klumpigare än nånsin och inget blir bättre av att jag vaggar som en anka då jag går. Känner mig som en jättebamse till Björn...

Det känns som att det inte bara är jag som väntar och längtar. Både Rickard och Alvin känns lite frustrerad av denna väntan. Alvin frågar hela dagarna när bebisen kommer och blir lika lycklig varje gång jag säger att den kommer snart. Men han har mycket funderingar och pratar allt som oftast om bebisen. Både jag och Rickard vill att vårt lilla knytte ska komma ut nu också.

Idag lämnade jag lilleman på förskolan vid 9. Sen åkte jag förbi på affären och köpte blommor (till mig själv ;)), bröd och jordgubbar. Det blev frukost på balkongen i solen med färskt bröd, juice, jordgubbar och melon. Rickard har varit ledig idag så det blev en mysmorgon. Får passa på de gånger vi väl träffas :-) efter frukost tog jag mig faktiskt en nap i soffan medan älsklingen spelade tvspel. Han väckte mig halv två... Det blev ett antal timmars sömn men det behövdes nog. Vi åkte och hämtade Alvin, som såklart inte ville hem. Men till slut så kom vi iväg. Då blev det att inhandla en keps och ett par crocs till lilleman :-) och lite mellis såklart!

Sen har vi bara varit hemma och haft en riktigt lugn eftermiddag/kväll. Busat lite, pysslat lite, myst lite. Lilleman har byggt koja så vi har fått vara i kojan :-)

Nu är Älsklingen och tränar, lilleman sover och jag har bänkat mig i soffan i väntan på min mys <3

All tvätt är tvättad och vikt! :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0