"Det skulle aldrig ha blåst, om vi låst om våra olika världar, en fjäril längtar alltid ut igen"

"vet ni varför ert förhållande började så perfekt men sedan vänder allting från ingenstans?

För ju mer tiden går desto mer känslor får du. Desto mer försiktig blir du och desto mer svartsjuk blir du. Men vissa gör felet att dom visar det på fel sätt. Från början tycker du tex att det är okej att han/hon går ut och festar men efter några gånger börjar du känna en viss osäkerhet. Du blir rädd att förlora den du tycker om och visar det på fel sätt.

Du börjar sätta gränser, småbråka, klandrar din partner för att han/hon inte är den samma som förut, men sanningen är den att det är du som förändrats. Jag själv vill bara att mitt förhållande bara ska gå uppåt och uppåt, men sen vet jag också att det måste gå ner, men det är då vi ska hålla ihop och se varandra som ett team.

Istället för att uppskatta att din partner bryr sig om dig, tycker du att det är jobbigt. Du börjar irritera dig på att din partner inte är som den brukade vara. Ni börjar irritera er på varandra, börjar bråka. Ni pratar inte med varandra som ni brukade göra och många gör felet att ge upp här.

Allt detta började då känslorna blev starkare men visades på fel sätt. Men båda gjorde fel. Det dom gjorde fel var att släppa varandra då känslorna ökade som mest. Dessa två kunde göra nånting bra av detta men gick åt varsitt håll, när dom egentligen skulle åt samma håll. Och detta vet dom inte idag. Är det inte sjukt hur kärlek kan vilseleda dig? Är det inte sjukt hur kärleken kan lura en? Kärleken är mäktig, men ni måste också vara mäktiga!"

Fastnade för den här texten då jag anser att det är många som ger upp för tidigt, ger upp då "nykäret" gått över. Det är då förhållandet kommer till en ny fas, där man måste kämpa en aning extra för att det ska hålla. Jag är en av dom som kämpar, in i det sista. Jag är nog den som kämpar för länge ibland för mitt eget bästa... Det är dock svårt att veta när det är nog.
Man ska älska allt, även skavankerna och bristerna. Alla är inte precis så som man ibland vill att nån ska vara. Men ven vill ha en partner som gör och är precis som man vill att den ska vara?

Livet är fn inte lätt och just nu är det tungt... Jag känner mig tung och tom i huvudet och det är mycket som händer som inte bör hända. Jag hoppas att det vänder snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0