Måndag

Det är BARA måndag... Dagarna går så fruktansvärt långsamt nu för tiden, förstår inte varför. Vill bara att det ska vara fredag så lilleman kommer igen.

Älsklingen är och jobbar så jag och gumman får mysa själva idag. Och mysa är det vi är allra bäst på! Just nu ligger stjärnan här bredvid mig och jollrar högljutt. Blir en promenad i solen sen när lillan ska sova igen.

Äntligen har hon börjat sova bra om nätterna. Hon äter runt 22-23 sen klarar hon sig fram till 05. Känns skönt!

Med Alvin försökte jag styra rutiner rätt tidigt. Men nu har jag inte styrt nånting utan låtit Alice bestämma. Och det har blivit rätt bra rutiner av det också :-)
Ammas runt 05.
Uppstigning mellan 07-08.
Somnar igen vid 09-09.30 och sover 30-35 min.
Äter gröt runt 10.30 och ammas om hon vill ha.
Sen somnar hon igen vid 12-13 och sover då minst 1 timma iaf, oftast mer.
Ammas vid 14.
Somnar ibland runt 17 och sover en liten stund.
Ammas runt 17.
Gröt innan sovning.
Sen somnar hon mellan 19-20.
Ammas vid 22-23.
Tycker hon har gjort det rätt bra lillgumman ;-P

Hon har alltid ett leende på läpparna och skrattar ofta högljutt om dagarna. Det går inte annat än att le om dagarna :-) Vi är egentligen rätt bortskämda med henne. Hon är så snäll. Alltid nöjd. Kan ligga länge på golvet och jollra för sig själv. Men det är klart, hon blir överröst med pussar och kramar hela dagarna så hon kanske behöver lite Ensamtid ;-P

Nu ska jag gå och äta frukost.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0