Onsdag

Igår lämnade vi Alvin på förskolan vid halv tio. Sen drog vi till Sandros för att ta studiobilder på prinsessan. Oj så söt hon blev! Nu ska vi bara välja vilka vi vill förstora. Bilderna ligger kvar i ett år så vi har tid på oss.

Barnen somnade båda två runt halv åtta. Då drog jag iväg för lite egentid. Eftersom att älsklingen tränar så många kvällar så får jag åka iväg och göra saker själv de kvällar han är hemma.

Fick hem åkpåsen idag. Det blev skitsnyggt! Jag är nöjd. Vet inte än om vi ska byta till sittdelen men nu är vi förberedda inför vintern och kylan iaf.

Det är extra massa mys här hemma nu innan helgen. Älsklingen är borta hela helgen och spelar match, så jag och gumman får roa oss själva. Känns tråkigt att inte få ha honom hemma med oss men jag hoppas att han får roligt och gör många mål! Han får göra en av de saker han älskar och det gör mig glad då han är glad.

Snart har även denna vecka passerat och lilleman åker åter till sin pappa... Känns så trist då han åker. Alice verkligen älskar sin storebror och han älskar henne. Det är så underbart att se deras relation och hur roligt dom har tillsammans. Alvin är väldigt mån om henne och tar hand om henne på bästa sätt. Och Alice älskar att titta på då Alvin leker och ståjar. Då skrattar hon som mest!

Hon fick sig en hoppgunga i veckan och hon förstod direkt hur hon skulle göra. Det blev dundersuccé på en gång! Då hon är väldigt aktiv så var det ett bra inköp tycker jag. Insåg också idag att babysittern får åka in i förrådet, för den har inte använts på flera veckor... Den tycker hon är alldeles för tråkig! Hon ligger helst på golvet och ålar/hasar/kryper omkring. Lilla vilddjur..

Ikväll har det varit mys i massor med min man. Nu blir det sängen så vi orkar med morgondagens bestyr och äventyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0