Det skaver som skräp i ögat...

Bloggen använder jag för att skriva av mig. Så ni som läser får ha överseende med jag ibland skriver saker om och om igen... Men det är bara för att jag nånstans ska få lite rum att andas.

Pratade med en god vän igår och kom in på att prata om Alvins pappa. Och hand tjej som jag FORTFARANDE inte har fått träffa... Hon tyckte att det är förjävligt och vi diskuterade huruvida det gick att anmäla till soc eller nåt pga deras beteende. Självklart vet jag att så inte är fallet men ibland skenar tankarna iväg i desperat rop på hjälp. Mina tårar faller för min underbara lilla pojke nästan varje kväll. Över att jag står maktlös inför vad jag anser är hand bästa. Över att K gör saker mot mig som han ALDRIG för sitt liv skulle tillåta mig att göra mot honom. Och jag mitt jävla puckobarn är så jävla snäll och försöker tänka mig in i Ks situation att jag alltid behandlar honom så som jag själv vill bli behandlad. Bara det att den filosofin har inte han anammat.

Jag står här maktlös, utlämnad och sviken. Igen. Trots alla ord som vi utbytt gällande Alvin. Det äter mig innifrån att kvinnan som lever så tätt inpå min son gömmer sig för mig. Det enda jag gjort henne är väl att jag finns... Hur kan man bete sig så? Det övergår mitt förstånd... Det är Alvins BÄSTA vi ska utgå från. Och jag tycker att jag gör det, jämt. Men egoistiska människor har bara sig själv att tänka på. Och vad jag har förstått är dom där två precis likadan.

Vi försöker göra allt det bästa för Alvin då han är hos oss. Han är så högt älskad av oss alla tre och så fruktansvärt saknad då han inte är här. Jag älskar Rickard för allt han är för Alvin. Förebild och idol. Den enda som gäller är Rickard. Han är så fin med honom! Mitt hjärta smälter varje gång jag ser dom tillsammans. Jag tackar livet varje dag för att det förde oss tillsammans och för att Alvin har fått en sån fin extrapappa. Till och med barnen på förskolan ropar: Alvin! Din pappa kommer! Då Rickard hämtar... Hur dom får det att gå ihop färgmässigt är ju en annan femma ;-)

Nu ska jag avsluta detta inlägg med att lägga upp en text som jag tycker stämmer rätt bra med hur jag känner just idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0