Relationer

Om det så är en vänskapsrelation eller relationen i ett förhållande så behöver den vattnas. Jag tycker att jag håller rätt bra kontakt med dom runt omkring mig som jag håller närmast hjärtat. Hälsar på, hittar på saker, slänger iväg ett sms eller ringer. Jag försöker vårda dom relationer jag har. Men sen finns det relationer i mitt liv som jag är less på att vårda... Relationer där bara jag visar att den är värd att ta hand om. Jag är trött på att alltid vara den som hör av mig, trött på brutna löften, trött på att folk inte ser värdet i att hålla relationen vid liv.

Jag vet vilka relationer jag vill hålla vid liv. Som ger mig nånting tillbaka. Ni är guld värd och jag älskar er för allt ni ger mig. Alla andra energitjuvar kastar jag åt sidan just nu. Jag har för lite energi för att ge det där lilla extra till nån som inte ger något tillbaka...

Man saknar inte kon förrän båset är tomt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0