Snart fyra månader.

Lillgumman har kommit in i en jobbig period just nu. Hon finner ingen ro vid ätning eller sovning. Det är för mycket att se och upptäcka. Hon tuggar frenetiskt på allt hon får till munnen, även nappen. Måtte hon inte vara lika tidig med tänder som Alvin...
Då hon ska amma så suger hon i fem sekunder sen måste hon se sig omkring, så just nu bråkar vi mest vid matdags... Försöker att hitta ställen där det är lugnare, ibland går det, ibland inte. Då vi ska sova så tuggar hon på nappen så hon tappar den, vilket gör att hon blir arg. Hon har väldigt svårt att komma till ro. På kvällarna går det lite bättre än om dagarna.
Hon vaknar varannan timma om natten, ibland vill hon ha mat, ibland bara kärlek.

Jag hoppas att denna period går över snart. Både för min och hennes skull. För mina mörka ringar under ögonen har snart blivit Tunga svarta sopsäckar pga för lite sammanhängande sömn.

Lilla gumman... Det måste vara jobbigt för henne. Eller det märks tydligt att det är kämpigt.

Nu ska jag försöka få henne att somna igen, innan hon blir övertrött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0