Söndag

Alvin kom och väckte mig vid 07. Då ville han ha frukost. Så jag klev upp medan Alice och Rickard låg kvar och sov. Alvin och jag åt mysfrukost tillsammans.
Vid 08 klev resten av familjen upp. Jag hade vaknat på fel sida, sådär som man kan Göra ibland så jag tog med mig barnen ut till parken för att få andas lite. Alice somnade Vid kvart i nio och vaknade inte förrän kvart över tolv!! Så länge har hon inte sovit i sträck på dagen sedan hon var nyfödd. En sliten liten Donna med tanke på snorigheten. Hon hade lite jobbigt inatt då hon skulle äta men det fixade vi med lite nässugning ;-)

Vi drog till "handlet", som Alvin säger, och handlade lite. Sedan kom pappa morfar på besök en sväng. Det blev kött och pommes till middag och efter en incident i parken imorse har Alvin haft tvförbud hela dagen, så nu ikväll blev det bad med lillasyster och sedan bokläsning för hela slanten. Om jag får säga det själv så var det rätt mysigt att sitta i soffan hela familjen, lyssna på musik, läsa böcker och kramas. Ska införa en tvfri kväll i veckan tror jag.

Alvin somnade bums vid kvart över sju. Alice somnade nyss.

Så nu blir det mys i massor med mannen för imorgon jobbar han kväll :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0