Tisdag kväll

Ibland går även min, enligt mig, rätt planerade vardag åt pipan. Men det är väl så det ska vara då man har små barn?

Alvin har varit trött heeela eftermiddagen då han var uppe kvart i sex imorse och inte sovit nånting på dagen. Då han blir trött stänger han öronen, helt ibland tror jag. Och hittar på en massa bus som han i vanliga fall inte skulle göra. Alice hann bli övertrött nu på eftermiddagen också... Precis då jag skulle laga mat. Rickard kom inte hem förrän kvart i sex. Så med två övertrötta, gråtande barn försökte jag laga mat samtidigt. Jag lyckades, men allt i behåll förutom humöret ;-) Alvin somnade halv sju, helt utmattad. Alice har jag precis lagt i sin säng, så hon somnar nog snart. Rickard hann jag se i en och en halv timma innan han drog vidare på träning.

Ibland hinns allt inte med. Och jag försöker att inte ha så stora krav på mig själv. Men det är sån jag är.. Kommer troligtvis bli min död en dag.
Det står väl i tidningen: dog pga för stora krav på sig själv. Sönderstressad :-P
Men jag jobbar på det! Varje dag!

Då jag satt och körde ut till ersmark idag så insåg jag att jag snart är 25. 25 år! Det fick mig att tänka på livet och så fick jag en sån där mysig känsla i magen. Jag trivs med livet. Mer än nånsin förr. Resan har inte varit lätt men den har helt klart varit värt det.
Jag grämer mig varje dag över att mina graviditetskilon inte är borta. Dom försvann ju så fort med Alvin!!! Men så får jag bara inse att naturen har sin gilla gång också. Jag är äldre, jag måste jobba hårdare. Hårdare för att gå ner dom där kilona. Men så kan jag också ställa mig framför spegeln och säga till mig själv: Men Angelica, du ser ut sådär för att du faktiskt har burit två fantastiskt underbara barn. Då är det värt varenda liten skavank som graviditeterna har lämnat. Och allt tar tid. Frågan är bara vad man ska lägga tiden på? Den frågan är lätt att svara på: mina barn, min man och mina vänner <3
Så mina goskilon får vänta en stund. Dom går nog inte så långt ändå... ;-)

Jag har en underbar man som älskar mig för den jag är. Som alltid tycker jag är fin. Jag älskar honom för det.

Nu ska jag krypa ner i sängen och se film :-) imorgon är en ny dag.


Kommentarer
Postat av: frida

50 års kalas om ett halvår då? ;D

2012-09-20 @ 14:30:46
URL: http://freyasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0