1 april

Påsken har varit bra. Vi har umgåtts med familj och vänner. Alvin kom i fredags också, äntligen! Alice är fortfarande lite snorig men inget mer, så det känns skönt att det förhoppningsvis är påväg bort.

Jag har även mig på att hon ska sova bara en vilstund mitt på dagen istället för två. Vilket har resulterat i en mycket nöjdare och gladare bebis och hon sover bättre på nätterna! Vem kunde ana att det skulle bli så. Förut verkade hon vara trött runt 09, så jag brukade lägga henne då. Men det var alltid massa bråk och skrik innan hon somnade och sov som mest bara 45 min. Sen vaknade hon och var allmänt grinig. Och sen sov hon på eftermiddagen vid 14-15.30. Nu får hon ett extra mellanmål vid 9 så hon orkar fram till halv tolv. Det har fungerat jättebra de här två dagarna vi har provat! Och då hon väl somnar så sover hon i ca 2 och en halv till tre timmar. Sen orkar hon fram till halv sju-sju igen. Och glad och nöjd heeela dagarna! Det gäller att hitta en rutin som passar, dom ändrad ju så ruskigt fort då dom växer så det knakar. Sen då hon somnar på kvällen vaknar hon sen inte förrän halv tolv-tolv istället för 10 och vill ha välling. Äter lite sen sover hon till morgonen. Känns himla skönt att hon ändå anpassar sig fort. Och idag sov hon ändå till 06.45!! Sovmorgon för mig som annars kliver upp mellan 05.15 och 06. Hoppas det håller i sig!

Idag jobbar Rickard så jag och barnen roar oss själva en stund. Men Han slutar tidigt så vi har hela eftermiddagen tillsammans. Han är så mysig, all ledig tid han har spenderar han med oss. Han vill verkligen vara hemma med familjen. Det är så underbart. Han är verkligen den bästa för mig och mitt hjärta. Min man <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0