Mysig dag

Alice vaknade inte förrän 06.20 idag, sovmorgon för oss i detta hus. Det blev gofrukost för oss imorse. Ciabattabröd med massa gott på till mig, och gumman åt upp sin gröt och sen fick hon smaka av mig.
Sen blev det lekstund. Hon var trött igen vid kvart i nio så vi sov en liten stund tillsammans i soffan. Vid 10 drog vi iväg till Lotta och Viktor. Alltid lika trevligt och mysigt att umgås med dom. Sen kom ju Alice kompis Lucas dit också så det blev bus tills dom var trötta. Vi åkte hem vid 13 och då somnade Alice på studs. Trött tjej!
Vi hämtade Rickard och drog sen ner på stan. Han hade nå möte. Väl på stan träffade vi Uffe och Sofia samt lille axel. Så vi gick med dom på stan en stund och sedan blev det kaffestund på bibliotekscafet. Alice sov i vagnen i närmare 2 timmar så hon var riktigt sliten. Då vi kom hem gjorde Rickard middag och sedan blev det mys och bad för gumman. Hon sover sedan 19.15 och jag myser med min man i soffan.

Alla dagar är så himla mysiga nu för tiden. Träningen har kommit igång, jag är piggare och gladare. Jag vet vilka mina vänner är och njuter av deras närvaro så ofta jag kan. Jag och älsklingen hjälper varandra med allt och får varandra att må bra. Även om vi har våra dagar också, då vi älskar varandra lite mindre ;-)

Mitt liv är det bästa just nu. Så enkelt, så fyllt av kärlek, så njutbart.

Som min pappa en gång skrev till mig i ett sms (och då ska ni veta att han sällan skrev sms på den tiden): "njut av livet gumman, livet ska vara njutbart. Kram pappa"

Och det är så. Livet ska man njuta av, även de dagar man mår lite sämre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0