funderingar

Rickard är Alvins styvpappa, han har dock tagit emot Alvin som om han vore hans egen. Han hämtar och lämnar på förskolan. Han ser till att sluta tidigare eller ta ledigt om det behövs eller om det kör ihop sig för oss. Han gör verkligen ingen skillnad på vare sig Alice eller Alvin. varför ska man göra det?! Ger man sig in i ett förhållande där det finns barn sen innan så tycker jag att man inte ska göra nån skillnad på sitt eget eller sitt bonusbarn. Jag är såå tacksam över att Rickard inte är sån.

jag läste nån sida som handlade om just 15 timmars barn u förskolan. Där en mamma uttryckte sig som så att hon minsann inte skulle vara hemma med sitt eget barn OCH sitt bonusbarn, för varför skulle hon vara hemma med sin sambos barn? Jag blir så arg då jag läser sånt där. Ta ditt ansvar som vuxen och gör fn ingen skillnad på barnen som bor under samma tak som dig själv!! vad sänder det för signaler?

Och ge dig inte in i ett förhållande med nån som har barn redan om du tänker göra skillnad på ditt biologiska barn och din man/frus barn sen tidigare. En familj är en familj, vare sig det finns blodsband eller inte.

Och hur tänker man då man sätter sitt större barn på förskolan, på heltid!, bara för att det inte är ens "eget"? bra tänkt där... jäkla idioti.

ett barn, som redan träffar sitt småsyskon, varannan vecka ska man alltså sätta heltid på Förskolan bara för att det inte är den biologiska föräldern som är föräldraledig? skäms. Det större barnet vill väl träffa sitt syskon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0