Små ord av kärlek

En av de bästa sakerna jag vet är när jag vaknar på morgonen och jag har fått ett sms från min älskling där han skrivit nåt gulligt. Varje dag han jobbar så vaknar jag upp till det <3 jag tycker det är himla mysigt.

Dagarna går och snart är dagen D här. Jag räknar ner dagarna. Kanske inte är nåt att räkna ner till egentligen, hur kul är det att fylla 25, egentligen? Halvvägs till 50. Åldersnoja? Nja lite kanske. Fast jag har ingen anledning till det. Jag har mina två fina barn och min älskade man vid min sida. Jag har uppnått det jag ville uppnå i mitt liv. Sen är resten bara ett plus. Jag njuter av livet och är tillfreds med det jag har. Ja, det finns alltid nånting man vill ha i sakväg men det kan man alltid fixa tids nog. Vi har en fin lägenhet som vi trivs i, även om vi skulle vilja köpa hus. Jag bor nära mina vänner och familj. Den där känslan av att känna sig nöjd över det man har är nog den bästa känslan på länge.

Jag minns då jag var singel. Jag letade alltid efter nånting kändes det som. Nu har jag hittat det jag letade efter: tryggheten och nån som delar allt jag gör i mitt liv. Nån som kan berätta min livshistoria för mina barn då jag lämnat jordelivet. Nån som vet allt om mig och ändå vill vara kvar. Det finaste som finns är att ha nån vid min sida som delar mitt liv med mig. Jag tror på en hel livstid med min Rickard. Jag måste tro på det. Jag vill tro det. Sen kan allting hända på vägen men då vi båda har samma inställning till livet och vårt förhållande kan ingenting gå fel.
Jag minns vår första dejt. Hur jag tänkte: såhär ska det kännas. Allting kändes så naturligt tillsammans med honom, som om vi känt varandra jämt.
Vi har alltid roligt när vi är tillsammans. Den känslan har jag inte känt innan. Den här familjen öser kärlek över varandra. Det är så härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0