Jul. 11, 2013

vet inte vad det varit med barnen inatt men båda två har vaknat. Alvin kom gråtandes in till oss vid 03, jag följde honom tillbaka till sin säng och han somnade till slut om. Han hade blivit rädd för mörkret sa han... Lilla gubben. Alice tror jag krånglar pga tänder omväg upp. Kan dom bara inte komma upp nu så hon slipper ha ont? Kunde jag skulle jag ta allt det onda ifrån mina barn.

Idag har vi Rickard med oss hemma, han var ledig igår och idag eftersom han sen jobbar i helgen. Och idag skiner solen så det blir till att hitta på nåt äventyr med familjen. Alvin är hos oss i två veckor nu under sommaren så vi njuter för fullt! Det betyder alltså att han inte åker imorgon utan stannar en vecka till :-)
Det betyder visserligen också att han är ifrån oss i två veckor.... men det vill jag inte tänka på nu.
Det blir så himla tomt då Lilleman inte är här.... inte liv och rörelse på samma sätt. Tur min man inte är emot att skaffa en till senare om vi känner för det ;-) Det känns skönt att han är öppen för det även om vi sedan väljer att inte skaffa fler barn. Då behöver jag inte känna nån sorg redan över att Alice var min sista bebis. Men även om vi skulle vilja ha fler lär man tänka lite logiskt också, det går inte att skaffa hur många som helst. Det ska finnas tid för var och en också. Sen tänker jag såhär, Alice är den enda som bor hos oss på heltid, men vad vet vi? om några år kanske både Alvin och Elmer väljer att bo med oss jämt också. Då har vi tre barn som bor hos oss jämt. Det är därför vi är tvekis till att skaffa oss en till. Men möjligheten ska självklart finnas :-)

Nu ska jag ge dessa trollungar nån frukost. Dom har redan röjt igenom lägenheten med leksaker ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0