11 månader <3

Igår blev vår lillgumma 11 månader, snart ett år!! <3 usch vad tiden har gått fort, ändå tycker jag att jag tagit vara på tiden mer den här gången. Släppt hemmet, varit hemma mer och myst, burit mer, låtit henne sova på mitt bröst osv. Ändå sprang tiden iväg....

Hon har nu fått upp sin tredje tand, de andra tre är snart framme också. Hon kan säga mamma, pappa, lampa, titta och där. Och sen för nån dag sen säger hon: "titta där!".
Hon har blivit en riktigt duktig klättrare. Kan klättra i och ur soffa/säng själv utan att vi behöver passa henne, ruskigt skönt! Hon är så läskigt säker då det kommer till hennes motorik. Hennes balans är grym. Har knappt sett henne ramla en enda gång, trots att hon ställer sig uppe på sin bil eller nåt annat lite högre. Och tappar hon balansen så räddar hon sig själv från att slå sig på nåt sätt. Det har hänt få olyckor sedan hon lärde sig gå faktiskt.

Det är så himla roligt att hon lär sig nå nytt nästan varje dag! <3
Jag som var orolig att hon inte skulle kunna gå eller göra sig någorlunda förstådd innan hon börjar förskolan i augusti. Men nu kan jag slappna av. Älskade duktiga lillhjärtat <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0