Vad nöjd med allt som livet ger

lugnet har lagt sig från två busungar. Rickard har dragit på träning. Det är alldeles tyst och jag sitter med tända ljus och njuter av tystnaden.
Men med tystnaden kommer även tankarna. Fast det gör inget, jag har mest bara roliga, mysiga tankar nu för tiden. En del lite
mindre roliga. Men så är det alltid. Men jag väljer att ta dom lite mindre roliga tankarna med ro, för det är som min kära man säger: det löser sig på ett eller annat vis. Det beror helt på vilken inställning man har.

och så är det. Man kan antingen gräva ner sig eller ta tag i sin situation. Det är ditt eget val. Det är du själv som styr ditt eget liv. Tänk vad det är skönt att bli äldre, klokare och såklart snyggare ;P livet känns helt plötsligt inte så jobbigt och alla bekymmer är till för att lösas. Jag har allt som jag tycker är viktigt i mitt liv. Mina fina barn och min familj. Jag kan inte säga att jag saknat nånting alls, om än lite mer pengar kanske men det vill man alltid. Jag njuter för fullt även de dagar som jag har en dålig dag. De dagar då barnen är klängiga och skrikiga, då rickard är på dåligt humör osv. För jag vet att hur det än är just den dagen, så kommer det alltid vara bättre dagen efter. Och jag har ändå allt det där underbara fina kvar.

Jag är stolt och glad över mina få, men väldigt fina vänner som finna vid min sida. Som glädjs med mig, sparkar mig i ändan då jag behöver och som alltid finns 24/7 om det behövs. Jag vet nu vilka som alltid kommer finnas kvar. Som inte lämnat min sida nånsin. Jag vet även vilka som lämnat min sida, och kanske växte vi ifrån varandra eller så var det av andra orsaker, jag vet inte. Men man ska inte gråta över spilld mjölk. Livet är för kort för att älta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0