Long time no see

ibland undrar jag vad som hände, vad som hände med dom där vännerna som sa att dom aldrig skulle försvinna, alltid finnas vid min sida. Samma vänner som inte längre hör av sig, inte längre svarar på sms eller ens bryr sig om hur jag mår. Varför är det så? jag väljer att tro att det är dom själva som mår dåligt, att dom har för mycket med sig själva att dom inte orkar. Men sen när orkar man inte med sina vänner? hut dåligt jag än mått i mitt liv var vännerna det som jag höll fast vid, för jag vet att man aldrig ska släppa dom man håller kär, för då går dom vidare. Det tar inte mycket energi att slänga iväg ett sms, Hur dåligt man än mår. Det där lilla sms:et är det som visar att du bryr dig, att du tänker på dina vänner. Det behövs inte mycket. Och ändå, i detta vrickade samhälle skyller vi på att vi inte haft tid... inte haft tid att skicka iväg ett sms med ett litet: Hej! jag tänker på dig! som tar mindre än en minut att skriva. Ett litet betydelsefullt sms till en vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0